ایروبیک در خانه
ویدئو: پیشگفتار
ایروبیک در خانه

ورزش، نرمش یا تمرین‌های ایروبیک یا هوازی به معنای انجام حرکات ریتمیک و تکرار شونده توسط اندام‌ها و عضلات بزرگ بدن است. مهمترین تاثیر این نرمش‌ها، افزایش فعالیت عضلات، استخوان‌ها، قلب و ریه است و نتیجه افزایش فعالیت در این ارگان‌ها، سالم‌تر شدن آن‌هاست. با انجام مداوم نرمش‌های ایروبیک، قلب شما قوی‌تر شده و راحت‌تر می‌تواند نیاز عضلات شما به اکسیژن را تامین کند. شیوه تمرینی ایروبیک موجب توسعه و افزایش آمادگی جسمانی (هوازی) می‌شود و این مسئله موجب افزایش قدرت، سرعت و هماهنگی بین اعصاب و عضلات، انعطاف‌پذیری و چابکی می‌شود. در اجرای حرکات ایروبیک، تمرکز ذهنی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. این مسئله موجب رشد ذهنی و توسعه خلاقیت می‌شود. امروزه در بسیاری از نقاط جهان، این ورزش پرتحرک و پرجاذبه، به عنوان یک ابزار باارزش برای حفظ سلامتی و تندرستی انسان‌ها محسوب می‌شود. از آن جایی که این حرکات ورزشی از سوخت چربی بهره می‌گیرند، با انجام آن، چربی‌های اضافی بدن به عنوان سوخت یا انرژی مصرف شده و وزن اضافی بدن کاهش می‌یابد و با ادامه چنین حرکاتی به تدریج قلب و سیستم عروقی و تنفسی در مقابل فعالیت‌های حرکتی از کارایی بالاتری برخوردار می‌شوند. شیوه تمرین ایروبیک، به سبب اجراهای هوازی و موزون هماهنگ که با موزیک همراه است، وسیله‌ای بسیار موثر برای جلوگیری از افسردگی، رفع بی‌حوصلگی و بی‌تابی است و به دلیل آن که فرد تمرین‌کننده این ورزش را به شکل گروهی و در قالب حرکاتی موزون و از قبل تعیین شده دنبال می‌کند، تاثیر به‌سزایی در تقویت رفتارهای گروهی دارد.

ورزش، نرمش یا تمرین‌های ایروبیک یا هوازی به معنای انجام حرکات ریتمیک و تکرار شونده توسط اندام‌ها و عضلات بزرگ بدن است. مهمترین تاثیر این نرمش‌ها، افزایش فعالیت عضلات، استخوان‌ها، قلب و ریه است و نتیجه افزایش فعالیت در این ارگان‌ها، سالم‌تر شدن آن‌هاست. با انجام مداوم نرمش‌های ایروبیک، قلب شما قوی‌تر شده و راحت‌تر می‌تواند نیاز عضلات شما به اکسیژن را تامین کند. شیوه تمرینی ایروبیک موجب توسعه و افزایش آمادگی جسمانی (هوازی) می‌شود و این مسئله موجب افزایش قدرت، سرعت و هماهنگی بین اعصاب و عضلات، انعطاف‌پذیری و چابکی می‌شود. در اجرای حرکات ایروبیک، تمرکز ذهنی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. این مسئله موجب رشد ذهنی و توسعه خلاقیت می‌شود. امروزه در بسیاری از نقاط جهان، این ورزش پرتحرک و پرجاذبه، به عنوان یک ابزار باارزش برای حفظ سلامتی و تندرستی انسان‌ها محسوب می‌شود. از آن جایی که این حرکات ورزشی از سوخت چربی بهره می‌گیرند، با انجام آن، چربی‌های اضافی بدن به عنوان سوخت یا انرژی مصرف شده و وزن اضافی بدن کاهش می‌یابد و با ادامه چنین حرکاتی به تدریج قلب و سیستم عروقی و تنفسی در مقابل فعالیت‌های حرکتی از کارایی بالاتری برخوردار می‌شوند. شیوه تمرین ایروبیک، به سبب اجراهای هوازی و موزون هماهنگ که با موزیک همراه است، وسیله‌ای بسیار موثر برای جلوگیری از افسردگی، رفع بی‌حوصلگی و بی‌تابی است و به دلیل آن که فرد تمرین‌کننده این ورزش را به شکل گروهی و در قالب حرکاتی موزون و از قبل تعیین شده دنبال می‌کند، تاثیر به‌سزایی در تقویت رفتارهای گروهی دارد.

«مشاهده بیشتر
افزودن به علاقمندی ها
ثبت امتیاز
خرید
مجموعه: 5000 تومان
ویدئو: رایگان
برای خرید این محصول وارد سایت شوید.
ورود به سامانه
عملیات خرید شما با موفقیت انجام شد. :)
منتظر بمانید!